Tuesday, August 3, 2010

tentang itu!

cerita tentang motorsikal...huahaha..aku start menunggang motor masa darjah 6..aku belajar dari makcik aku tanpa pengetahuan ibubapa aku..masa tu,memang besh la kan..almaklum la,budak jakun!hahaha..lepas dah mahir,aku lah yang PALING RAJIN ke kedai..beli barang dapur la,hantar adik la..macam-macam la..ada kenangan pahit dan manis aku bersama motor..huhu..

tiba umur ku melepasi tahap minimum untuk ambik lesen kereta,aku pun terus ambik lesen kereta dan ketika itu niat di hati memang nak ambik lesen motor sekali.tapi niat tak tercapai..sampai lesen L je..huhu..lepas ambik lesen kereta tu,aku pun di hadiah sebijik kereta putih yang sangat cute!banyak aku habiskan duit untuk kereta tu..motor?aku terus melupakan motor..

saat dan masa sudah tiba!hati yang dulu takut akan polis,kini makin selamba.motor yang telah di lupakan kini di cari-cari..o0o..duhai motor!mula-mula,memang takut la kan nak bawak motor kat area bandar.tak pernah pun bawak motor keluar dari kawasan kampung or taman.kalau isi minyak pun ikut jalan dalam..huhu

bermula di sini,PERAK!aku mula bawak motor ke area bandar.bukan tu je,siap dah cilok lagi..lari dari roadblock..haha..power kan?bukan tu je..paling besh,ada polis tengah nak buat u-turn kat traffic light,aku dengan selamba langgar traffic then handphone ada kat tangan..haha..kawan aku yang masa tu pembonceng dah cuak je..huhu


p/s : doakan aku tak jumpa roadblock dengan polis lagi ye...

0 comments:

Post a Comment