Saturday, August 27, 2011

kisah aku dan dia!

setelah berabad aku tak mencoteng kisah kehidupan aku di sini, hari ini baru tergerak hati untuk conteng. hanya sekadar contengan bukan penulisan.sebab contengan tidak memerlukan gaya bahasa yang berbungabunga. almaklum la, aku bukan mat bunga.

kisah aku dan dia (atok aku)

sedang kami mengacau dodol, terdetik aku untuk bertanya

aku : kalau dodol ni dah masak, nanti warnanya bertukar jadi hitam ke?

atok : tak letak arang, macam mana nak jadi hitam? (sambil buat muka tak tahu)

aku jadi hairan untuk beberapa saat. setelah itu aku memandang wajah atok aku semula dan kelihatan dia sedang ketawa kecil... argh! geram aku di buatnya. dah la buat lawak, pastu buat muka tak tahu. patut ar aku rasa lain macam je. pergh! sungguh bodoh aku ni tak perasan pun itu jenaka. mana taknya, atok aku tu boleh plak dia buat muka tak tak tahu. geram je. huhu. tapi bila aku dah tengok dia ketawa, aku pun ketawa terbahakbahak la. dah la memang dia buat lawak, lagi satu aku ketawa sebab aku di permainkan. haha. sengal gak aku ni. atok,atokk... dah sakit pun boleh buat lawak.macam - macam karenah. apa-apa pun, makin tua atok aku ni, makin cool ar dia. besh. huhu. ok la. that all for today. tata.

pssst : nanti if aku dapat capture gambar atok aku buat lawak sambil muka tak bersalah, aku post kat sini eh...

assalamualaikum..

0 comments:

Post a Comment