Wednesday, December 15, 2010

ulat gonggok!


aku yakin dan pasti, ramai orang tahu ulat seperti di gambar ini. ulat ni juga la yang aku selalu jadikan permainan di usia kanak-kanak dulu. ulat ni aku sangka tidak membahayakan mahupun mencederakan manusial. namun, beberapa hari yang lepas, tanggapan aku tentang ulat ini ternyata salah. aku tak tahu macam mana cara ulat ini boleh buat kulit aku luka. tapi yang pasti kulit aku melecur. masa tu aku tertidur. dalam likungan 5am aku tersedar dan meraung. sakit melecur. macam hangus pun ada. selama 20 tahun aku hidup baru sekarang aku tahu ulat ni pun boleh mencederakan manusia. aku kena masa di kampung dan masa tu aku tidur tidak memakai baju. tu yang kena tu. tapi pakcikmakcik,atok,nenek aku semua pelik. tak pernahpernah ada orang kena. kalau lipan, kala jengking tu pernah la ada yang kena kat kampung. sangat fobia! 

1 comments:

cik siti said...

betul ke ulat tu yg buat anta tercedera..ke ubat nyamuk....~^_0~

Post a Comment