Wednesday, June 30, 2010

durian



bila sebut je durian,pasti lain orang,lain pandangannya..mungkin ada yang menyukainya,mungkin ada yang tak suka.dari kalangan sahabat saya juga ada yang tidak menyukai durian.menurut beliau,tak suka bau durian..

itu fenomena dari lain orang.tapi bagi saya dan keluarga,kami sangat-sangat suka durian.bak kata orang "fanatik beb!"huhu.tiap kali musim durian,kami tidak akan ketinggalan untuk rasa nikmat kelazatan durian itu.

selain dari suka,durian juga telah membuatkan kami sekeluarga mempunyai kenangan yang sangat sukar untuk di lupakan.

antaranya :

1.tak ingat pada tahun bila,maybe tahun lepas kot.time tu kami sekeluarga pergi ke pekan nenas.semata-mata nak cari orang jual durian di tepi-tepi jalan.tapi pada masa tu,takda lagi orang yang jual di tepi jalan.mungkin pada waktu itu pagi lagi.sekitar jam 9 kalau tak salah.ini tak bermakna hasrat kami terkubur mati.kami teruskan perjalanan kami.kebijaksanaan ayah kami telah membawa kami ke kebun durian.kami beli durian terus dari kebun.huhu..

2.masa tu kami sedang bercuti.kebetulan kami ternampak orang jual durian di tepi jalan.kami pun berhenti dan terus makan durian di situ juga.masa tu semua dah kempunan nak makan.huhu.kebetulan,ada jenis durian yang mahal.tak ingat saya jenis durian tu.yang saya tahu,masuk mulut,sedap.huhu

yeah.itu la kenangan yang saya tak dapat lupakan.

kadang-kadang,saya pelik sesetengah orang berkata,makan durian untuk orang kampung je.bandar tak.pelik juga.adakah mereka berpandangan durian itu buah-buahan yang murah?ye.bagi mereka yang tak fanatik mcm keluarga saya,mereka mungkin berpendapat begitu.bagi saya,tidak.durian ada jenisnya.ada yang mahal,ada yang murah.tengok kita nak yang macam mana.

lain orang,lain ragamnya.
bagi sesiapa yang tak suka durian,agak susah la kalau nk jadi salah seorang dalam keluarga kami..huhu..

[pehpehpeh.durian tinggal sikit kat rumah..weekand dah nk balik perak..tak bole jadi ni]

0 comments:

Post a Comment