Saturday, June 19, 2010

kecewa..


pagi tadi,setelah berpikir dengan lamanya,akhirnya aku membuat keputusan pergi sarapan di restoran kegemaran family.di restoran itu juga lah,cermin kereta ayah aku di pecah dan laptop lenovo mak aku di curi..restoran yang banyak kenangan..sesaat sampai je di situ,aku merenung jauh ke arah makcik yg sedang duduk di luar sambil menjual keropok bagi menyara keluarganya.setiap kali aku berkunjung di restoran itu bersama family,pastinya mak aku akan bertemu dengan makcik itu.

hampir beberapa saat aku merenung,aku teruskan masuk ke restoran itu bagi tujuan utama aku.MAKAN!hehe.makanan yg aku suka kat situ ialah nasi lemak+ayam+sambal kerang.hehe..makan punya makan.sedap!enak!kekenyangan aku di situ.

selesai makan,aku lantas ke kaunter utk bayar.yela,takkan makan tak bayar kan?melangkah je keluar dari restoran itu,makcik yang aku katakan tadi menyapa ku..

makcik : "nak,beli keropok..murah je"

suara yg lembut sayup je aku dengar.lantas aku jawab..

aku : senyuman..

aku pun terus beredar dari situ.
YA ALLAH!aku benar-benar rasa kecewa..kecewa sangat..aku tak mampu buat apa-apa.hanya senyuman yang aku berikan..

YA ALLAH,KAU banyak bagi rezeki pada ayah aku,mak aku,kakak aku,adik-adik aku dan juga diri ini..

YA ALLAH.kekandang rasa diri ni hina sangat.
aku di rumah,laptop pn kekadang tak off.pembaziran letrik.gate rumah pn guna letrik.tapi bila org lain memerlukan pertolongan,aku hanya mampu senyum shj..

aku betul-betul rasa kecewa.sampai sekarang teringat kat makcik tu.

maafkan saya makcik.
saya doakan makcik di limpahi rezeki bagi meneruskan kehidupan ini..

0 comments:

Post a Comment